Zanka

Dünyanın en zengin 8. İnsanı olan Michael Bloomberg, ABD başkanlığı için reklam kampanyalarına tam gaz devam ediyor. Bloomberg bu süreçte, sosyal meyda fenomenleriyle ürettiği içeriklerle de dikkat çekiyor ancak bu içeriği Instagram’a reklam olarak koyması yeni bir tartışma doğurdu. Çünkü Bloomberg’e verilen izim Facebook kurallarına tamamen aykırıydı, ta ki zengin başkan adayı için kurallar esnetilene kadar…

New York Times'ta yer alan bir habere göre; 62.8 milyar dolarlık servetiyle dünyanın en zengin 8. insanı olan Michael Bloomberg, ‘mesafeli ve soğuk' duran imajını değiştirmek için ABD'de milyonlarca takipçisi olan sosyal medya fenomenleriyle birlikte bir içerik çalışmasına imza attı. İçerik çalışmasında Bloomberg, sosyal medya fenomenlerine ‘kendisini takip etmesi' veya başka taleplerle esprili mesajlar da atıyor.

Bloomberg'in sosyal medya fenomenleriyle ürettiği içerikleri Instagram'a reklam olarak vermesinin ardından Instagram reklam kurallarını değiştirdi. Instagram'ın sahibi olan Facebook tarafından yapılan açıklamada, ABD'deki adayların sosyal medya fenomenleriyle ürettikleri içeriklerin sosyal medyada reklam olarak çıkmasına izin verildiği açıklandı. Fakat kuralın sadece ABD ile sınırlı olması dikkat çekti.

Facebook sosyal medya fenomenlerinin reklamlar vasıtasıyla politik görüşlere alet edilemeyeceğini savunuyordu ve fenomenlerle sponsorlu politik içerik yayınlanmasına izin verilmiyordu.  



Bu içeriğe emoji ile tepki ver