Zanka

Google Arama Trendleri raporu, corona virüsü salgınında insanların yeni edindiği alışkanlıkları gözler önüne serdi. Rapora göre Türkiye, son dönemde en çok; ekmek, tıraş makinesi ve uzaktan eğitimi aradı. Dünyadaki sonuçlar ise daha da enteresan…

Google’da aratılan kelimelerin aranma oranlarını ülkelere, zamana ve kategorilere göre gösteren Google Arama Trendleri Raporu yayınlandı. 30 Mart–5 Nisan günleri arasında yapılan aramaları kapsayan veriler, karantina döneminde internette en çok nelerin arandığını gösterdi.

Google aramalarından elde edilen verilere göre, 30 Mart haftasında Türkiye’de yapılan aramalarında ‘Açık mı?’, sorusu ön plana çıkarken, Güney Afrika en çok ‘Temel hizmetler’i aradı. Almanya ise donanım mağazalarının hala açık olup olmadığı konusuyla ilgilendi.

İNGİLİZLER EVCİL HAYVANLARINI İHMAL ETMEDİ

Corona virüs günlerinde kişisel bakım ve evcil hayvan bakımı için işin uzmanlarına gidilemediğinden, farklı coğrafyalarda farklı çözümler üretildi. Arama trendlerine göre, Birleşik Krallık'ta ‘Tırnak bakım seti’ ve ‘Köpek bakım kiti’aramaları yükselişe geçti. Almanya ‘Kendi kendine saç nasıl kesilir?’in cevabını merak ederken, Türkiye'de ‘Tıraş makinesi’ aramalarında artış yaşandı.

EKMEK TARİFİ VE DERİN DONDURUCU ARAMALARI ARTTI

Covid-19, gündelik ev işlerini de etkiledi. Dışarıdan yemek siparişlerinin azaldığı bu dönemde insanlar evde yemek yapma becerilerini geliştirmeye çalışıyor. Türkiye'de ‘Ekmek tarifi’ ve ‘Derin dondurucu’, İtalya'da ‘Basit kurabiyeler’ ve Almanya'da ‘Maya yapımı’ aramalarında artış görüldü.

UZAKTAN EĞİTİM ARAMALARI YÜKSELDİ

Eğitimin evden devam etmesi kararıyla birlikte Türkiye'de ‘Uzaktan eğitim’ aramaları yükselişe geçti.

Formda kalmaya özen gösteren insanlar ise sporla ilgili aramalar yaptı. İngiltere’de ‘Masa tenisi masası’ ve ‘Basketbol potası’ Almanya'da ise YouTube'da ‘Günlük spor sınıfları’ aramaları arttı.



Bu içeriğe emoji ile tepki ver